Bromsbelägg EBC 1295
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
EBC Bromsbelägg 1295: Prestanda och Pålitlighet för Varje Körning
EBC Bromsbelägg är designade med föraren i åtanke, oavsett om du navigerar stadens gator eller pressar ditt fordon till gränsen på banan. Med en lång historia av innovation och kvalitet, erbjuder EBC ett omfattande utbud av bromsbelägg som passar alla typer av fordon och körförhållanden. EBC:s dedikation till forskning och utveckling har resulterat i bromsbelägg som ger överlägsen bromsprestanda, hållbarhet och värde.
Huvudegenskaper:
- Brett Produktutbud: Från våra Greenstuff gatubromsbelägg till Yellowstuff race-optimerade belägg, har EBC en lösning för varje typ av förare och fordon. Utforska vårt sortiment för att hitta det perfekta valet för din bil.
- Innovativ Formulering: EBC:s unika blandningar, som Ultimax, Redstuff, och Bluestuff, är framtagen för att erbjuda minimerad bromsdamm, lågt slitage och ökad bromseffektivitet. Beläggen är miljövänligt producerade och fria från skadliga asbestfibrer.
- Förbättrad Bromsprestanda: Upplev förbättrad bromskraft, minskad stoppingsträcka och bättre uthållighet mot bromsfading, oavsett körförhållanden. EBC:s bromsbelägg är konstruerade för att hantera höga temperaturer och ge konsekvent bromsprestanda.
- Lång Livslängd: EBC bromsbelägg är kända för sin långa livslängd, vilket sparar pengar och tid på underhåll. EBC:s engagemang för kvalitet säkerställer att varje uppsättning bromsbelägg levererar långvarig prestanda.
- Enkel Installation: EBC bromsbelägg är designade för att vara enkel att installera, vilket gör det möjligt för både hemmamekaniker och professionella att snabbt uppgradera sitt bromssystem.
Så oavsett om du letar efter något för gata, racing eller långlopp så har EBC ett belägg som passar just era behov. Skulle det finnas några frågor så kan ni alltid höra av er till vår kompententa support så kommer ni att få den hjälp ni behöver.
Leverantörens Artikelnummer
Material |
Artikelnummer |
Ultimax | DP1295 |
Greenstuff | DP21295 |
Yellowstuff | DP41295R |
Bluestuff | DP51295NDX |
Lista på alla modeller som passar till EBC 1295:
Märke |
Modell |
År |
TOYOTA | Celica | 99-02 |
TOYOTA | MR2 (Mk3) | 00-07 |
TOYOTA | Prius | 00-04 |
TOYOTA | Will | 00- |
TOYOTA | Yaris (XP10) | 99-06 |
TOYOTA | Yaris Verso | 99-04 |
EBC Bromsbelägg
ULTIMAX / ULTIMAX2
Detta är EBCs basbelägg och har utvecklats som ersättningsbelägg för standardbilar. Prestandan är jämförbar med, ja ofta något bättre än, bilens originalbelägg.
GREENSTUFF
Lite vassare belägg som lämpar sig väl för en mer aktiv körstil med standard personbilar. Perfekt grepp upp till 650°C. Den senaste versionen av Greenstuff bromsbelägg är lite mjukare för att förbättra pedalkänslan på lättare bilar vid lägre hastigheter. Detta resulterar i god livslängd och minimalt slitage på bromsskivorna.
Finns även i en "Elite"-version för lite tyngre bilar som Jeepar, Pickups och SUV:ar.
REDSTUFF
Keramiskt bromsbelägg särskilt lämpliga för högpresterande standardbilar. Perfekt grepp upp till 750°C. Redstuff keramiska bromsbelägg har alltid varit kända för sin låga dammavgivning och den senaste blandningen minskar dammet ytterligare.
YELLOWSTUFF
Ett högeffektivt belägg för alla typer av standardbilar och som särskilt kommer till sin rätt i högre hastigheter och vid kraftiga inbromsningar. Passar även för lättare racing, typ trackdays och drifting, samt för rally. Perfekt grepp upp till 900°C.
Observera dock att den nya blandningen, som introducerades under 2021, behöver längre tid för "inbäddning" innan de är effektiva i racing-sammanhang. Vill man komma igång med sina nya belägg så fort som möjligt för racing rekommenderas därför att istället välja Bluestuff.
BLUESTUFF
Ett belägg specifikt utvecklat för racing. Materialet har en liknande känsla som Yellowstuff men har högre friktion och kräver betydligt kortare "inbäddning". Perfekt grepp upp till 900°C. Beläggen är främst avsedda för tävlingsbilar, men många modeller är numera även R90-godkända.
RP-1
Är liksom RP-X ett högpresterande belägg utvecklat för racing. Skillnaden gentemot RP-X ligger främst i känsla/profil och inte i prestandan. RP-1 har ett mjukare och mer progressivt bett vilket ofta känns bra när man bytt till större bromsskivor och bromsok på bilen. Beläggen passar utmärkt ihop med "Big Brake"-kit från ledande tillverkare som AP och Wilwood.
Dessa belägg är inte godkända för gatan.
RP-X
Ett högpresterande belägg utvecklat för racing med något högre friktion och som ger ett mer direkt och distinkt bett jämfört med syskonet RP-1. Beläggen ger full effekt även när de är kalla vilket gör dem särskilt lämpliga för sprint-racing och hill climbs, samt för banor där man behöver högeffektiv inbromsning direkt från start.
Även dessa beläggen är utvecklade för att passa särskilt bra ihop med "Big Brake"-kit från ledande tillverkare som AP och Wilwood.
Beläggen är inte godkända för gatan.
SR Series
Ett mycket avancerat racing-belägg av sintrat metallpulver som introduceras under våren 2022. Belägget är ursprungligen utvecklat för endurance racing och har 3-5 gånger längre livslängd jämfört med andra metallbaserade belägg. Beläggen finns generellt endast tillgängliga för högprestande racing-ok från t.ex. AP, Alcon, Brembo och Wilwood och är klara att användas direkt ur lådan, dvs ingen "inbäddning" krävs. Beläggen finns i två modeller: SR11 (mellanhög friktion) och SR21 (ultra-hög friktion).
Dessa beläggen är inte godkända för gatan.