Fälg König Countergram Custom
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
LÄTTARE. STARKARE. SKAPAT FÖR MOTORSPORT
König och Advanti har under sina 40 år i branschen drivit innovation och höjt ribban gång på gång för tillverkare av eftermarknadsfälgar. De används av några av världens snabbaste bilar inom inte bara Time Attack utan även ingått in partnerskap med Mercedes AMG F1-team.
Fälgarna tillverkas genom "Flow Forming" där det formas genom att det appliceras extremt tryck på insidan av det medans det roterar under tillverkningen. Detta gör hjulet inte bara lättare sett till vikt utan även starkare och mer hållbart än konkurrenterna. Se videon nedan eller läs mer här!
Instruktion
Fälgstorlek: anges som <diameter>x<bredd> i tum, t.ex. 15x6,5
Bultdelning: anges som <antal bultar>x<diameter på bultcirkel i mm>, t.ex. 4x112
(mät plant från centrum på en bult/bulthål till centrum på axeln/navet och dubbla sedan det uppmätta avståndet)
Centrumhål: anges som diameter i mm, t.ex. 71,1
(brukar generellt vara ca 0,1 mm större än axelns diameter)
ET / Offset: anges som ett heltal mellan de gränser som anges
(enklast är att se vad som står på de befintliga fälgarna. Vill man experimentera måste man se till att hjulet inte kommer att ta i vare sig skärm, baksida av hjulhus, eller något annat). Teoretiskt är ET avståndet i mm mellan hjulets centrumlinje och navets framsida, dvs 0 innebär att halva hjulets bredd sitter in över nav och axel medan halva sitter utanför navet mot skärmen till. Ett positivt ET betyder att en större del av hjulets bredd sitter in över nav/axel och att hjulbultar/-muttar hamnar närmare fälgens framsida. Om man jämför med ET på den befintliga fälgen, så skulle ett lägre ET innebära att hela hjulet flyttas längre ut mot skärmen, medan ett högre ET innebär att hjulet flyttas längre in i hjulhuset.)