Bromsbelägg Carbotech CT44

Från: 2 780 kr
4-9 dagars leveranstid
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
SKU
Bromsbelägg Carbotech CT44

Bromsbelägg Carbotech CT44

Carbotechs bromsbelägg är racebelägg och de går inte att jämföra med många sportbelägg som finns marknaden. Det är en helt annan nivå. Det finns sju olika varianter av beläggen som har sina olika för och nackdelar och mer specifikt om dessa hittar ni i fliken "Material".

Så oavsett om du letar efter något för gata, racing eller långlopp så har Carbotech ett belägg som passar just era behov. Skulle det finnas några frågor så kan ni alltid höra av er till vår kompententa support så kommer ni att få den hjälp ni behöver.

Passar flera olika modeller som Volvo 240 & P1800. En fullständig lista med alla modeller hittar du längre ner på sidan.

Leveranstörens Artikelnummer

Material

Artikelnummer

1521 CT44-1521
AX6 CT44-AX6
XP8 CT44-XP8
XP10 CT44-XP10
XP12 CT44-XP12
XP20 CT44-XP20
XP24 CT44-XP24
RP2 CT44-RP2

Lista på alla modeller som passar till Carbotech CT44:

Märke

Modell

År

BEDFORD HA Van 66-84
BOND Equipe 69-70
CATERHAM 7 74-2002
CATERHAM C21 96-00
DE TOMASO Vallelunga 64-68
DFSK Loadhopper Van 11-
FAIRTHORPE Electron Minor 67-73
FORD Cortina (Mk1) 64-66
FORD Escort (Mk1) 68-74
FORD COMMERCIAL Escort 68-74
GINETTA G4 61-69 & 81
GINETTA G4 (DARE) 00-
HILLMAN Avenger 70-73
HILLMAN Avenger Tiger 72-73
LANCIA Gamma 76-85
LOTUS Elan 65-74
LOTUS Europa 67-75
LOTUS Seven 62-73
MORGAN  +4+ 64-67
PEUGEOT 204 66-68
PIPER GTT 68-71
PIPER P2 71-74
ROCHDALE Olympic 63-73
SIMCA 1100 72-78
TRIUMPH 1300 65-70
TRIUMPH 1500 70-72
TRIUMPH Herald 13/60 67-71
TRIUMPH Spitfire 67-80
VAUXHALL Firenza 71-75
VAUXHALL Victor 64-67
VAUXHALL Viva 66-71
VAUXHALL VX4/90 65-67
VAUXHALL COMMERCIAL HA Van 66-84
VOLVO 140 66-75
VOLVO 164 67-75
VOLVO 240 83-94
VOLVO 242 74-93
VOLVO 244 74-93
VOLVO 245 74-93
VOLVO 260 74-85
VOLVO 66 75-80
VOLVO P1800 70-71

 

Carbotech Bromsbelägg Material

1521 - Passar Gata

Carbotech™ 1521™ är en högpresterande gatubelägg känd för sin utmärkta modulering och rotorvänlighet, med lågt damm och ljudnivå samt starkt initialbett.

Blandningen, som fungerar från omgivande temperatur upp till 800°F (426°C+), erbjuder kraftfull bromsning utan ABS och är idealisk för alla gatubilar. Inte rekommenderad för bankörning.

AX6 - Passar Konbana / Lättare bankörning

AX6™ är utvecklad för konbanekörning och lättare bankörning, med en bromsblandning som levererar pålitlig prestanda från 50°F till över 1000°F (10°C till 537°C+).

Den erbjuder starkt initialbett och hög friktionskoefficient även vid lägre temperaturer, samt progressiv bromsmodulering.

XP8 - Passar Performance & Racing

Carbotech™ XP8™ är en racingbromsblandning med högt vridmoment och ett driftsområde på 200°F-1250°F+ (93°C till 676°C+).

Den har utmärkt initialbett, hög friktionskoefficient, bra modulerings- och släppegenskaper, samt extremt hög fade-motstånd och är rotorvänlig. Idealisk för trackday-användning med alla typer av däck.

XP10 - Passar Performance & Racing

När Carbotech™ lanserade XP10™ vann den snabbt flera mästerskap tack vare sitt starka initialbett, höga friktionskoefficient och rotorvänlighet.

Med fade-resistens över 1475°F (801°C), bibehåller den även den berömda releasen och utmärkta moduleringen som kännetecknar Carbotech™-blandningar.

XP12 - Passar Performance & Racing

XP12™, en del av Carbotech™ XP™-serien, erbjuder utmärkt initialtbett, vrid- och fade-motstånd, överträffande XP10™.

Med ett temperaturområde på 250°F till 1850°F+ (121°C till 1010°C+), bibehåller den Carbotech™'s kända frigöring och modulering. Även om XP12™ är mer rotoraggressiv än XP10™, är den jämförelsevis rotorvänlig mot konkurrenterna.

XP24 - Passar Performance & Racing

XP24™ är höjdpunkten inom Carbotech™ XP™-serien, erbjuder än mer initialtbett, övergripande bett och vridmoment med den mest linjära vridmomentkurvan hittills. D

enna blandning, som har exceptionella termiska egenskaper och en av de högsta friktionskoefficienterna i branschen, utvecklades ursprungligen för endurance-racing på toppnivå.

XP24™ har visat sig extremt framgångsrik i både sprint och endurance racing, med ett temperaturområde på 400°F till över 2000°F (204°C till 1093°C+).

RP2- Passar Långlopp

RP2™, designad för endurance racing baserat på XP™-seriens framgångsrika formel, erbjuder starkt initialtbett med något mindre modulering än XP12™, samtidigt som den behåller rotorvänligheten karaktäristisk för XP™-serien.
 
Med utmärkt fade-motstånd och ett temperaturområde på 250°F till över 1450°F (121°C till 787°C), är RP2™ lika rotorvänlig som övriga blandningar i XP™-serien.