Bromsbelägg Carbotech CT696

Från: 3 420 kr
4-9 dagars leveranstid
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
SKU
Bromsbelägg Carbotech CT696

Carbotech Bromsbelägg Material

1521 - Passar Gata

Carbotech™ 1521™ är en högpresterande gatubelägg känd för sin utmärkta modulering och rotorvänlighet, med lågt damm och ljudnivå samt starkt initialbett.

Blandningen, som fungerar från omgivande temperatur upp till 800°F (426°C+), erbjuder kraftfull bromsning utan ABS och är idealisk för alla gatubilar. Inte rekommenderad för bankörning.

AX6 - Passar Konbana / Lättare bankörning

AX6™ är utvecklad för konbanekörning och lättare bankörning, med en bromsblandning som levererar pålitlig prestanda från 50°F till över 1000°F (10°C till 537°C+).

Den erbjuder starkt initialbett och hög friktionskoefficient även vid lägre temperaturer, samt progressiv bromsmodulering.

XP8 - Passar Performance & Racing

Carbotech™ XP8™ är en racingbromsblandning med högt vridmoment och ett driftsområde på 200°F-1250°F+ (93°C till 676°C+).

Den har utmärkt initialbett, hög friktionskoefficient, bra modulerings- och släppegenskaper, samt extremt hög fade-motstånd och är rotorvänlig. Idealisk för trackday-användning med alla typer av däck.

XP10 - Passar Performance & Racing

När Carbotech™ lanserade XP10™ vann den snabbt flera mästerskap tack vare sitt starka initialbett, höga friktionskoefficient och rotorvänlighet.

Med fade-resistens över 1475°F (801°C), bibehåller den även den berömda releasen och utmärkta moduleringen som kännetecknar Carbotech™-blandningar.

XP12 - Passar Performance & Racing

XP12™, en del av Carbotech™ XP™-serien, erbjuder utmärkt initialtbett, vrid- och fade-motstånd, överträffande XP10™.

Med ett temperaturområde på 250°F till 1850°F+ (121°C till 1010°C+), bibehåller den Carbotech™'s kända frigöring och modulering. Även om XP12™ är mer rotoraggressiv än XP10™, är den jämförelsevis rotorvänlig mot konkurrenterna.

XP24 - Passar Performance & Racing

XP24™ är höjdpunkten inom Carbotech™ XP™-serien, erbjuder än mer initialtbett, övergripande bett och vridmoment med den mest linjära vridmomentkurvan hittills. D

enna blandning, som har exceptionella termiska egenskaper och en av de högsta friktionskoefficienterna i branschen, utvecklades ursprungligen för endurance-racing på toppnivå.

XP24™ har visat sig extremt framgångsrik i både sprint och endurance racing, med ett temperaturområde på 400°F till över 2000°F (204°C till 1093°C+).

RP2- Passar Långlopp

RP2™, designad för endurance racing baserat på XP™-seriens framgångsrika formel, erbjuder starkt initialtbett med något mindre modulering än XP12™, samtidigt som den behåller rotorvänligheten karaktäristisk för XP™-serien.
 
Med utmärkt fade-motstånd och ett temperaturområde på 250°F till över 1450°F (121°C till 787°C), är RP2™ lika rotorvänlig som övriga blandningar i XP™-serien.