Anslutningsplatta Oljekylare Mocal
Från: 540 kr
4-9 dagars leveranstid
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
SKU
Anslutningsplatta Oljekylare Mocal
Anslutningsplatta för oljekylare från Mocal
Kallas även adapterplatta eller "sandwich plate" - kärt barn har många namn...
Monteras mellan motorblocket och oljefiltret för att möjliggöra anslutning av oljekylare. Plattan finns att få med eller utan termostat. Levereras med fäst-/förlängningsskruv.
Du väljer anslutning baserat på gängan på den existerande oljefilteranslutningen i motorblocket.
Är du osäker, se tabellen nedan.
Specifikationer:
Flödesanslutningar: 1/2" BSP hona (mot oljekylaren)
| Bilmärke | Modell | Välj |
| Alfa Romeo | Alla 4-cylinder modeller fr.o.m. 1972 | 3/4" UNF |
| American Motors | Alla modeller fr.o.m. 1965 | 13/16" UNF |
| Audi | De flesta modellerna | 3/4" UNF |
| Austin | Montego, Meastro med O-motor | 13/16" UNF |
| BMW | All modeller med filter som vrids fast | 3/4" UNF |
| Buick | Alla modeller | 13/16" UNF |
| Chevrolet | Alla modeller fr.o.m. 1978 utom LS och V8 motorer | M18x1,5 |
| Chrysler | Alla modeller fr.o.m. 1959 | 3/4" UNF |
| Citroën | Saxo | M20x1,5 |
| Datsun/Nissan | Alla modeller | 3/4" UNF |
| Fiat | Alla modeller | 3/4" UNF |
| Ford | Alla modeller utom brittiska före 1970 och Duramax | 3/4" UNF |
| Lotus | Eclat, Elan t.o.m. 1975, Esprit, Europa, Excel | 3/4" UNF |
| Elan 1989-1995 | M20x1,5 | |
| Exige, Elise (K-motor, Toyota motor) | 13/16" UNF | |
| Europa S fr.o.m. 2006 | M18x1,5 | |
| Mazda | Alla modeller | M20x1,5 |
| MG | MGF, TF fr.o.m. 2002, R, S, Z, T med filter som vrids fast | 13/16" UNF |
| Midget 1500 | 5/8" UNF | |
| RV8 | 3/4" UNF | |
| Mitsubishi | Alla modeller | M20x1,5 |
| Morgan | Plus 4 med Ford eller Fiat motor, 4/4, Roadster, Plus 8 utom med BMW motor |
3/4" UNF |
| Plus 4 med 2-liters Rover motor | 13/16" UNF | |
| Oldsmobile | V6-modeller fr.o.m. 1978 | M18x1,5 |
| Alla modeller fr.o.m. 1960 | 13/16" UNF | |
| Opel | 1.6 och 1.8 liters modeller efter 1981 | M18x1,5 |
| Alla övriga modeller efter 1981 | 3/4" UNF | |
| Peugeot | 205 GTi, 206 GTi, 306 GTi, 307 GTi | M20x1,5 |
| Pontiac | Alla modeller 1968-1978 | 13/16" UNF |
| Alla modeller från 1978 utom LS | M18x1,5 | |
| Renault | Alla modeller t.o.m. juni 1984 | 3/4" UNF |
| De flesta modellerna efter juni 1984 | M20x1,5 | |
| Rover | 214, 220, 414i, 420 K series, 820 | 13/16" UNF |
| 216 t.o.m. 1989 | 3/4" UNF | |
| 216 fr.o.m. 1990 med Honda motor, 218, 416, 418, 600 | M20x1,5 | |
| Saab | Alla modeller med filter som vrids fast | 3/4" UNF |
| Seat | De flesta modellerna* | 3/4" UNF |
| Studebaker | Avanti fr.o.m 1962 | 13/16" UNF |
| Subaru | Leone och 1800 | 3/4" UNF |
| Alla andra modeller | M20x1,5 | |
| Toyota | Alla modeller | 3/4" UNF |
| Triumph | Herald, Spitfire | 5/8" UNF |
| Volkswagen | De flesta modellerna (med oljefilter) | 3/4" UNF |
| Volvo | Alla modeller med filter som vrids fast | 3/4" UNF |
Vi hittade andra produkter du kanske gillar!


