Bromsbelägg EBC DP31763C

1 170 kr
4-9 dagars leveranstid
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!

HITTA ENKELT RÄTT FÖR DIN BIL!

Ange din bilmodell i vår smarta sökfunktion så får du en enkel överblick på samtliga bromsbelägg- och skivor vi kan erbjuda din bil!

SKU
834155

Bromsbelägg EBC DP31763C

EBC Redstuff Brake Pad 3000 Series Sport Set (DP31763C) är ett högpresterande bromsbelägg särskilt framtaget för personbilar och sedanmodeller som kräver kraftfull bromsverkan och låg dammbildning. Med sin keramikförstärkta aramidfiber-formulering ger Redstuff en direkt och bestående bromskraft, idealisk för både snabb gatkörning och prestige-bilar.

Viktiga egenskaper

  • 15 % ökad bromseffekt: Högfriktionsformulan ger kortare stoppsträckor.
  • Upp till 90 % mindre damm: Minimalt med bromsdamm som dessutom är lätt att tvätta bort.
  • ECE R90-godkända: Lagliga att använda på allmän väg i Europa för de flesta personbilar.
  • Lång livslängd: Tål upprepade hårda inbromsningar utan att tappa bromseffekt.
  • Rotorvänlig design: Orsakar minimalt slitage på bromsskivor och behåller en ren yta.
  • Nucap NRS Hooks: Eliminerar risken för att beläggen släpper från backplattan.
  • ”Brake-In”-beläggning: Röd yta som ger omedelbar, säker inbromsning direkt efter montering.

Varför välja Redstuff?

Redstuff är en premium-lösning för dig som söker både hög prestanda och minimalt underhåll:

  • Exceptionellt låg dammbildning: Beläggen innehåller inga stålpartiklar, vilket ger en dammfri yta som är lätt att rengöra.
  • Direkt, pålitlig bromsverkan: Ger en aggressiv bett redan från kallstart och förbättras ytterligare vid högre temperaturer.

För vem passar de?

Dessa belägg är specifikt utvecklade för personbilar, sportiga sedans och prestige-fordon. De rekommenderas inte för SUV:ar eller tyngre fordon. Letar du efter en högkvalitativ ersättning till originalbelägg med fokus på både komfort och sportig känsla är EBC Redstuff ett utmärkt val.

Summering

EBC DP31763C Redstuff levererar en kombination av aggressiv bromskraft, minimal dammbildning och längre livslängd. Detta gör dem perfekta för förare som värdesätter snabb respons och renare hjul utan att kompromissa på komforten i vardagskörningen. Välj Redstuff för en premiumuppgradering av dina bromsar.

EBC Bromsbelägg

ULTIMAX / ULTIMAX2

Detta är EBCs basbelägg och har utvecklats som ersättningsbelägg för standardbilar. Prestandan är jämförbar med, ja ofta något bättre än, bilens originalbelägg.

GREENSTUFF

Lite vassare belägg som lämpar sig väl för en mer aktiv körstil med standard personbilar. Perfekt grepp upp till 650°C. Den senaste versionen av Greenstuff bromsbelägg är lite mjukare för att förbättra pedalkänslan på lättare bilar vid lägre hastigheter. Detta resulterar i god livslängd och minimalt slitage på bromsskivorna.
Finns även i en "Elite"-version för lite tyngre bilar som Jeepar, Pickups och SUV:ar.

REDSTUFF

Keramiskt bromsbelägg särskilt lämpliga för högpresterande standardbilar. Perfekt grepp upp till 750°C. Redstuff keramiska bromsbelägg har alltid varit kända för sin låga dammavgivning och den senaste blandningen minskar dammet ytterligare.

YELLOWSTUFF

Ett högeffektivt belägg för alla typer av standardbilar och som särskilt kommer till sin rätt i högre hastigheter och vid kraftiga inbromsningar. Passar även för lättare racing, typ trackdays och drifting, samt för rally. Perfekt grepp upp till 900°C.

Observera dock att den nya blandningen, som introducerades under 2021, behöver längre tid för "inbäddning" innan de är effektiva i racing-sammanhang. Vill man komma igång med sina nya belägg så fort som möjligt för racing rekommenderas därför att istället välja Bluestuff.

BLUESTUFF

Ett belägg specifikt utvecklat för racing. Materialet har en liknande känsla som Yellowstuff men har högre friktion och kräver betydligt kortare "inbäddning". Perfekt grepp upp till 900°C. Beläggen är främst avsedda för tävlingsbilar, men många modeller är numera även R90-godkända.

RP-1

Är liksom RP-X ett högpresterande belägg utvecklat för racing. Skillnaden gentemot RP-X ligger främst i känsla/profil och inte i prestandan. RP-1 har ett mjukare och mer progressivt bett vilket ofta känns bra när man bytt till större bromsskivor och bromsok på bilen. Beläggen passar utmärkt ihop med "Big Brake"-kit från ledande tillverkare som AP och Wilwood.
Dessa belägg är inte godkända för gatan.

RP-X

Ett högpresterande belägg utvecklat för racing med något högre friktion och som ger ett mer direkt och distinkt bett jämfört med syskonet RP-1. Beläggen ger full effekt även när de är kalla vilket gör dem särskilt lämpliga för sprint-racing och hill climbs, samt för banor där man behöver högeffektiv inbromsning direkt från start.
Även dessa beläggen är utvecklade för att passa särskilt bra ihop med "Big Brake"-kit från ledande tillverkare som AP och Wilwood.
Beläggen är inte godkända för gatan.

SR Series

Ett mycket avancerat racing-belägg av sintrat metallpulver som introduceras under våren 2022. Belägget är ursprungligen utvecklat för endurance racing och har 3-5 gånger längre livslängd jämfört med andra metallbaserade belägg. Beläggen finns generellt endast tillgängliga för högprestande racing-ok från t.ex. AP, Alcon, Brembo och Wilwood och är klara att användas direkt ur lådan, dvs ingen "inbäddning" krävs. Beläggen finns i två modeller: SR11 (mellanhög friktion) och SR21 (ultra-hög friktion).
Dessa beläggen är inte godkända för gatan.