Bränslesystem Nuke Performance CFC Unit ATL
Expressfrakt möjligt mot pristillägg, kontakta oss!
CFC Unit eller Competition Fuel Cell Unit - den världsinnovativa produkten från Nuke Performance
Sannolikheten är väldigt hög att du känner till Nuke Performance tack vare deras CFC Unit som tagit marknaden med storm. I en otroligt innovativ anda har de skapat en catchtanklösning som helt enkelt trumfar allt annat som finns att tillgå. Kompakt, låg vikt och extremt hög driftsäkerhet gör att det har blivit en favorit inom alla grenar av motorsport.
Fördelarna med den här lösningen går att skriva en avhandling om, men det är samtidigt självklart vid en första anblick. Monteringen är fruktansvärt enkel och sänks ner för att monteras direkt på locket på en bränsletank - och då är det färdigt för att dras hela vägen fram till motorn. Inga externa pumpar eller catchtank krävs!
Den integrerade catchtanken är på två liter, och har plats för upp till två pumpar (vilket räcker gott över 2000HK). Dessutom kan lyftpumpen monteras på CFC Unit men utanför catchtanken för en otroligt smidig lösning. Det eliminerar ett gäng slangar, kopplingar och därmed även risk för läckage.
Monteringskiten passar nästan alla vanliga bränslepumpar såsom Deatschwerks DW300, Ti Automotive / Walbro GST450 / GST525, alla 39mm-pumpar såsom AEM 320L E85 och DW300.
Strömmatning sker direkt genom de förmonterade polerna, och de är kraftigt dimensionerade för att inte riskera överbelastning. För lyftpumpen är det två poler, och för tryckpumparna kan man välja mellan tre stycken för att antingen köra en dubbelpumpslösning via separat matning eller samma efter eget tycke.
Självfallet är alla delar 100% anpassade för att köras med E85, och kräver därför inte att man dränerar bränslesystemet mellan körning.
Påfyllning sker genom den medföljande lågprofilshalsen, som antingen kan användas direkt som den är eller kan man montera på en 50-52mm påfyllningsslang för att bygga en extern tankningslösning.
Avluftningskiten från Nuke Performance passar givetvis bolt on på den förmonteradde rollover-ventilen som sitter på CFC Unit, och finns i storlekar från AN6 till AN12 för att välja det som passar bäst på bilen. Vill man använda en större avluftning än AN6 behöver man byta kopplingen som sitter förmonterad till en större variant.
Vill man använda en bränslenivågivare är CFC förberedd för att använda de vanligaste varianterna i branschen som använder 5-skruvad SAE-bultdelning. CFCn kommer förberedd med en block off plate som enkelt kan bytas till nivågivaren man vill använda.
Den här varianten är specialgjord för att passa på ATLs Saver Cells, och med en modulär design så kan den användas på alla deras tankar!
Specifikationer:
Teknisk Information:
- CNC-Fräst ur T6063 Aluminium
- Rostfria skruvar för lång hållbarhet och ett snyggt utseende
- Catchtankens volym är 2liter
- Lasergraverad
Mått:
- Längd : 295mm
- Bredd: 194mm
- Vikt: 2254g
Monteringsdimensioner:
- Minsta monteringsdjup:197 mm
- Dimension: 6x10"" 24-skruv